Tabung Belajar

Thursday 15 December 2011

Mangsa fesyen


Entri pertama aku nak tulis pasal fesyen. Skarang dengan dulu memang dah banyak berubah.dulu ramai yang laki-laki pakai sluar ketat-ketat.pastu baju masuk dalam & kacing baju sampai atas..memang totally nerd..pastu yang pompuan pulak pakai baju kebaya sampai nampak body .Memang totally seksi..ni aku bagi satu gambar..amacam???style x diorang




ok..tutup cite pasal pasal fesyen dulu2..ni nak habak mai sikit, suke-suke je cakap penang.rase macam salah.biar la aku nak cakap ape pun...so,aku nak cite pasal 1st time aku mula2 berfesyen.masa tu kecik lagi.Nak ke tiru gaya artis,pakai jugak la macam artis tu pakai..macam bodoh pun ade kalau ingat balik.pegi pasar malam dengan mak dengan hasrat mak aku belikan baju yang style2..tapi hampeh..nak ke mak aku layan prangai giler baik aku tu.mase ni la nak gunakan senjata utama,,cuba teka?????ha3..sume salah.aku nangis la kuat-kuat.pastu dengan perasaan yang x ikhlas,mak aku beli la baju yang ala-ala artis tu..masa dulu dapat baju dekat pasar malam dah hepi la macam baru beli dekat shopping mall..balik tu trus pakai.x sabar-sabar nak pakai esok nak tunjuk kat member.dengan harapan beliau memuji kehenseman baju baru ak.Esok pagi aku bangun pastu pegi la skolah.Ari tu kalau x silap aku ada jamuan kelas.Dengan berbekalkan baju baru yang ala-ala artis,aku pergi jauman tu tanpa segan silu..samapai je dekat pintu pagar.Aku nampak ada yang gelak n ada yang senyum tengok aku...Dalam hati bange tahap puaka .Korang kalau jadi aku mase tu,memang kompem r hidung kembang.silap2 bleh masuk batang kayu dalam idung..cop.itu bohong,orang terengganu cakap lebong @ plawok.kalau x caye tanye zizan raja lawak..dah cukup merapu.Dengan bange & kompiden ak masuk ke klas.x pasal2 sume orang gelak kat aku.Gile ke hape la diorang ni.Pastu salah sorang kawan baik aku suh aku p balik tukar baju.pasai apa???acu tengo gambar ni pulak




                   ni la gaya aku mase pegi skolah tu..amacam ade yang nak ngorat x


Akhir nyer aku dah terjebak kedalam kancah fesyen yang salah..skrang aku baru tau pasai ape mak aku xnak beli baju tu..pasai apa??tengok la sdiri..Jenayah fesyen wei.kah3.Awek tengok kompem lari lintang pukang...Pas ari tu ak takut nak berfesyen lagi.ada yang brani pakai camni??kompem ke sound

p/s:jadik manusia jgn pakat ikut orang je..jadik diri sdiri
                                                











No comments:

Post a Comment

kata-kata budak cantik & hensem