Tabung Belajar

Saturday 2 June 2012

Kenapa Perempuan Cantik Suka Lelaki Hodoh?

Tiba-tiba je malam ni hujan.Macam tau je aku nak kuar..Maklum la,tak lama lagi aku nak masuk blajar.nak la kluar dengan geng puas-puas.tapi sebenar nyer tak keluar mane pon..kalau kluar pon,minum air je pastu nampak orang lalu lalang kutuk berjenaka je..aish.tak baik la main kutuk-kutuk ni.berdosa .hahaha

Entri kali ni aku nak bercerita pengalaman aku time pegi pasar malam khamis lepas..Best woo pegi pasar malam.boleh jalan-jalan sambil tengok orang..yang paling menarik perhatian aku time aku tengok muka awek yang lawa tapi pakwe dia tak la hensem mane..aku ingat aku sorang je tengok diorang pastu tetibe je kawan aku tanye aku.. "Asal laki tak hensem dapat awek lawa"..pastu kitorang gelak kuat-kuat kat tengah pasar malam tu..tak la malu sangat.biasa la tu,pasar malam memang bising.kalau ada papan dilarang bising peniaga boleh la isi borang untuk jual dalam gua la..dah merepek..

sekadar gambar hiasan


Sambung entri,aku cuma nak tau asal kalau perempuan lawa mesti dengan laki kurang hensem..pemerhatian aku kat pasar malam, malam tu boleh dikatakan majoriti seperti yang aku cakapkan..aku tanya kawan aku dia cakap zaman skrang ni,perempuan susah nak percaya kat laki hensem sebab kebanyakan mereka banyak curang.sebab tu orang perempuan ni pilih yang biasa2 je..betol kah??

bagai black hole dengan bintang
Ni contoh yang aku nak tunjuk..kan??perempuan ni lawa je tapi laki ni tak la hensem sangat..

Jawapan yang kedua aku dapat daripada orang yang aku tak kenal,dia cakap yang budak perempuan ni tak kisah laki ni hensem ke tidak yang penting duit..betul ke??takkan la majoriti yang aku jumpe tu semua laki kaya dan semua perempuan mata duitan..??

Jawapan ketiga yang aku dapat dan jawapan ni yang paling aku suka..salah seorang budak twitter ni dia tweet yang cinta bukan berdasarkan paras rupa dan harta.memang ade benda macam tu.tapi kalau betul kita suka kat seseorang,kita takkan pandang semua tu kecuali hati mereka..pergh..terus aku retweet..hahaha.

Jadi,berdasarkan tiga jawapan ni aku rasa yang ketiga kot yang paling tepat dan yang kedua paling tak tepat..entri ni bukan aku nak bercakap pasal cinta tapi cuma nak tau betul ke tidak hipotisis aku.ahaha

p/s: aku harap entri ni tak menyinggung perasaan sapa-sapa..aku takder niat pon cuma nak kasi story sikit je..harap-harap kalau korang ade jawapan lain,tulis je kat komen.aku cuma nak tau.. :))


34 comments:

  1. cinta bukan pada rupa tp pada hati.. kalau hati dh syg :) huhu nice entri cik buaya follow sni

    ReplyDelete
  2. pendapat manja yg pertama: mata duitan

    yg kedua: lelaki tu paling pandai ambil hati sbb tu ramai perempuan suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang kedua cam betul je.sbb ramai org laki mulut manis

      Delete
  3. boleh saya sokong jawapan yg kedua ? ade betul nye jugaa tapi tak semuaa . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2..hahaha..betul jugak.tapi x sume la

      Delete
  4. ada yang ckp pilih yang tak hensem sbb senang nak jaga.. tak yah risau kena kebas dengan orang..

    ReplyDelete
  5. Bagi Nelly yang pertama dan ketiga betul . .
    Yang pertama , bergantung pada pengalaman perempuan tu sendiri ..
    yang ketiga , orang akan kata "Eh , awek kemain cun . Pakwe dia ? Aiseyman .."

    Ada yang orang lain tak tau apa yang ada pada diri lelaki tu sebenarnya tapi perempuan tu nampak n tau apa yang ada pada lelaki tu .. .. :)

    ReplyDelete
  6. erm...
    di mata kita mmg la die tak hensem tp kat perempuan tu msti la laki tu yg terbaik..
    hihihih

    ReplyDelete
  7. tiga tiga jawapan memang betul ;D zaman sekarang hati tu penting ;)

    ReplyDelete
  8. entahla wey~ nak hensem macam mamat korea tak dapat..gehaha
    ermmmmm~ aku rase sebab perempuan ni cepat melekat kat org syg die kot & kalau org tu tak hensem pon die x brani nk tolak sbb nk jage hati org tu.. exprience aku la kot~

    ReplyDelete
  9. kalau da jodoh

    sume jawapan maybe

    ReplyDelete
  10. ada orang cakap.....

    kalau lelaki tu hensem, dia x payah pikat perempuan lebih2 sbb perempuan tu sendiri yang terpikat dengan kehenseman llk tu....

    kalau lelaki tu tak hensem, dia kene bagi ayat manis, power supaya perempuan tu terpikat kat dia....

    betul ker? hahahaha....lol

    ReplyDelete
  11. klu jwapan yatt sama dgn jwpan tiga.. pmpuan klu btol2 suka tak kesah smue tu..tpi klu yg niat laen tu..wallahua'lam..

    ReplyDelete
  12. asalakan dia labuhkan CintaNYA kepada Allah...hensem akan di tolak tepi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yg paling penting..tq.rase ni jwpan paling tepat kot,,

      Delete
  13. sebabnya bila dapat lelaki tak hensem kita tak perlu risau...sebab xkn da mana2 pmpn yang terpikat...

    fikirkan kalau dapat lelaki hensem, pastu ramai pmpn tergila2 kan pasangan kita.. so sape sakit hati...kita jugak kan??? hihihi

    ReplyDelete
  14. eeee tak kisa la dn apa y or pk.. kalau da jodo^^

    ReplyDelete
  15. yup, ppompuan lawa pilih lelaki biasa2 je sbb takut dirampas org. huhu

    ReplyDelete
  16. ermm tak tawu laa sbb ape...tp yg penting...
    kaloi ase kaloi tak bape nak lawa...so kaloi lbih prefr ngan laki kacak hahahah
    ok laa kann

    ReplyDelete
  17. kwn baik ckp aku ngan dia mcm beauty and the beast, kwn aku ckp mcm bapak ngan anak. Kakak aku pun ckp x hensem.Aku tau dia x hensem beza giler ngan ex aku yg hensem lg model..aku x kisah bab rupa sbb aku x jatuh ati pd rupanya tp pd hatinya. Rupa x penting. X kata pilih lelaki x ensem selamat pilih ensem x selamat. Yg penting hati. Aku tgk skarang ni yg muka pecah umah lg teruk playboynya dr yg hensem

    ReplyDelete
  18. btl laki hdsome curang n gay..sbb tu pmpuan cntik nk laki biasa je

    ReplyDelete
  19. laki hemsem pon baik apa.. xnk ke anak comel?

    ReplyDelete
  20. aku muka buruk... tapi takder awek cantik yg nak.. awek yg kurang cantik pun tak nak.. aku rasa kena ada duit..

    ReplyDelete
  21. Destry z: aku muka buruk... tapi takder awek cantik yg nak.. awek yg kurang cantik pun tak nak.. aku rasa kena ada duit..
    (Oo sedihnye ayat.xsemestinye la. Asal pandai jg kebersihan diri dan penyayang pd pempuan msti ader je org nk)
    Anon 10 jan 2013: ....skarang ni yg muka pecah umah lg teruk playboynya dr yg hensem.
    Haha lucu la ayt die. Tp mmg btl pn. I stuju sgt2.)

    Jom follow theotherme.blogspot.com ok.

    ReplyDelete
  22. baru jer berdebat ngan kwan2....perempuan suk laki tk hensem byk sbb...tpi secra rata...perempuan tk suka berkongsi....

    ReplyDelete
  23. Btul.. Tp tak semua memilih sgt.. Juz ade mende kne tgk mcm keserasian kan3 ;)

    ReplyDelete
  24. Allah kan Maha Adil, lelaki yg kureng hensem ni ader kelebihan. Iaitu boleh mnghbur hati wanita dan kerja keras. Ak trmsok golongan nilah hehe,,,,klo lelaki hensem lagi putih,,,majority jambu,,,jge kulit,blagak hensem,pendiam,kontrol macho dan susah memujuk atau menghibur pasanganya....so...ni bukan saje2 komen...ni penyelidikan ak....5 responden dari wanita...3 mgatkn bgini....dan 2 resp mgtakn tidak ..sbb lelaki hensem dpt mencatikkan zuriat

    ReplyDelete
  25. ada seorang perempuan cantik minat kat lelaki kurang hensem.berdasarkan pemerhatian aku perempuan tu suka pd percakapan lelaki tu yg pandai buat lawak....

    ReplyDelete
  26. laki yg xhnsem pn curang..cmne lak tu??kbykan pmpuan skrg pn mterialistik..ble dh ditburkan ngn kmewahan...mate dan hati pn bleh jdi bute..wlapun laki tu xhnsem..

    ReplyDelete

kata-kata budak cantik & hensem