Tabung Belajar

Monday 26 March 2012

Aku Dan Patung Beruang

Comel nyer tajuk entri aku kali ni..hahaha.ari ni genap sebulan aku rase tak update blog.ok.hari jugak aku dah abis final exam untuk sem 2..kejap je dah abih.ari tu awal-awal baru masuk sem 1.sambung balik…aku ingat hari ni nak enjoy jap kat mcd je.tapi tetibe je mase exam tadi dapat ilham nak tulis entri baru..

Cuba teka camne aku bleh dapat ilham.tadi last paper akaun.tetibe je otak jadik blurr.pastu entah camne aku boleh mengelamun..hahaha.ade ke patut aku pegi mengelamun pasal patung beruang aku yang lame-lame tu.tapi rindu la pulak kat diorang (apasal kat diorang)..nak dijadikkan cite tetibe je pengawas yang jage tu ketuk meja aku..tergamam aku.kacau betul la..baru nak masuk alam fantasi kanak-kanak.


So,ari ni aku just nak cite pasal patung beruang aku time kecik-kecik.maybe la entri ni macam kebudak-budakan sikit.tapi biar la..jadik kecik best ape..tak payah exam,tak payah keje..yang penting bangun,makan, tido dan main je keje time budak-budak.



nama dia wook


Ni gambar patung beruang aku..comel x.nama dia wook..pelikkan.macam nama anjing.aku pon xtau camne aku boleh kasik nama camtu.ni mak cik aku yang kasik patung ni.patung ni banyak keistimewaan..bukan stakat comel(bagi aku)..tapi dia ni gak bleh buat tabung.time kecik-kecik duit aku simpan dalam badan patung ni la..hahahaha..lawak.tapi duit ketas je la.kalau syiling tak tido malam la aku asyik bunyik syiling je..


Hahahaha…ade orang cakap laki tak boleh main patung beruang nanti jadik mak nyah pondan..pandai-pandai je sape yang cakap tu.aku jadik laki jugak.tak der kaitan mainan dengan benda tu sume..tapi kat rumah aku berlambak patung beruang ni.yang kakak aku kalau dah tak nak campak je benda ni kat bilik aku.kira macam stor la.hahaha..

ok la..sampai kat sini entri aku kali ni.kalau korang ade patung beruang yang comel post la kat mane-mane agar aku bleh tengok (kat mana nak post??)..ni aku nak tunjuk sikit flashback patung beruang aku dari generasi dulu hingga sekarang..




Generasi Pertama
kabu
yang ni pon pelik nama.apasal kabu pon aku tak tau..tengok dah koyak dah dia.dah lama aku jaga..at least, ada rupa patung jugak..

Generasi Kedua
iba
penah tengok tak patung ni..pikir betul-betul.kalau tak silap aku la, patung ni la yang muncul time berita nak mula-mula start.

Generasi Terbaru
toti dan semek
yang ni patung yang paling baru kakak aku letak kat bilik aku..nama dia semek dan toti..muka samakan.macam adik beradik.kompem korang gelak apasal nama dia semek.hahaha..entah la.gua tak pandai nak jawab.sape la kasik nama tu kat dia.


P/s:kenangan kecik-kecik memang best.especially kalau benda tu boleh buat kite hilang stress kalau pikir balik.macam aku..lepas fikir pasal patung beruang aku yang lame-lame trus bleh jawab exam..

18 comments:

  1. hahaha tapi yang panda tu comel . huhuhu

    ReplyDelete
  2. hahaha. cute. sis pun ade patung comel. nama dia adeqi. :))

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. ahhahaha ! kay , lama kot tggu entry dia . akhirnyaa ! pasal teddy bear ? dalam aty ada taman yokk ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. owr..sory.baru abis final..yup..pasal teddy.hahaha..

      Delete
  5. bahaya tawww simpan patung dalam rumahhh~~ JIN banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu atas niat kita kn..patung ni kite xleh letak tngi2 sngt.

      Delete
  6. patung generasi kedua...gempak mata terbeliak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu my auntie jugak yg kasik..ha3.time kecikm suke gigit mata dia

      Delete
  7. hehe awk nie chomeyy laa.ske teddy...sebijik cam boyfie sye... ^^
    btw if sudi follow sye k http://zheyyrafantasylife.blogspot.com/

    ReplyDelete

kata-kata budak cantik & hensem